17.03.2011

Literatura pentru copii: manual pentru clasa a XIII-a. – Bucureşti: Ed. Didactică şi Pedagogică, 1997. – 145 p.


Manualul în cauză se adresează viitorilor învăţători care vor aborda domeniul predării-învăţării literaturii pentru copii, stimulînd autoînvăţarea şi interesul pentru dezvoltarea laturii metodologice.
În topica învăţării intră 15 unităţi de conţinut, fiecare dintre acestea cuprinzînd:
1. prezentarea temei respective;
2. discursul didactic;
3. trimiteri bibliografice.
În fiecare unitate de conţinut sunt prezentate succint ideile principale, menite să contureze un orizont de lectură în problematica respectivă, valorificîndu-se şi interpretîndu-se secvenţe de texte diferite.
Colectivul de autori tratează următoarele teme: problemele specifice literaturii pentru copii. Genuri şi specii literare accesibile copiilor de vîrstă preşcolară şi şcolară; folclorul literar pentru copii; lirica populară; creaţia lirică în versuri (poezia religioasă, poezia despre eroi şi patrie, poezia despre natură şi veţuitoare); creaţia epică în versuri (fabula, legenda în versuri); creaţia epică în proză (basmul, legenda: valori estetice şi morale, legenda etiologică, legenda istorică, legenda geografică, povestirea: tematică şi particularităţi artistice, snoava: tematică şi particularităţi artistice, romanul pentru copii. Valori educative); Literatura istorică şi descriptivă; Literatura de aventuri: particularităţi; Literatura ştiinţifico-fantastică: particularităţi; Literatura de informare ştiinţifică. Particularităţi; dramaturgie.
În final sunt incluse şi referinţe tematice la literatura română şi universală.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu