19.10.2010
Houdé, O. Psihologia copilului. - Chişinău : Cartier, 2007. - 128 p.
Titlu original: La psychologie de l'enfant.
Din Introducere.
Există mai multe studii istorice despre copilări. Cele mai cunoscute sunt L'enfant et la vie familiale sous l'Ancien Regime de Philippe Aries şi L'enfant dans l'histoire de Julian de Ajuriaguerra, titular al Catedrei de neuropsihologie a dezvoltării, la College de France, în anii 1975-1981.
La întrebarea "De unde deţinem noi această preţioasă comoară care este inteligenţa?", Descartes răspundea, în al său Tratat despre om, cu o certitudine de neclintit: Dumnezeu a sădit în noi, încă de la naştere, idei logice şi matematice clare şi distincte, însuşi miezul inteligenţei umane.
Patru secole mai tîrziu, psihologia copilului va da, în mod evident, un cu totul alt răspuns la această întrebare. De la Descartes şi pînă în anul 2000, au existat două evenimente-cheie ce au marcat progesul ştiinţific în acest domeniu. Este vorba mai întîi de introducerea, de către Charles Darwin, a ideii unei evoluţii naturale a inteligenţei animale şi umane, (filogeneza sau evoluţia speciilor), unde Materia, Viaţa şi Raţiunea coexistă, ideea ce exclude divinitatea din explicaţie. În secolul XX, avem de-a face cu reluarea acestei idei în cadrul ontogenezei (evoluţia inteligenţei la copil la adult) de către Jean Piaget, în domeniul psihologiei copilului.
Sursa imaginii: www.cauti.ro)
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu