16.05.2011

McEwen, W. Forţa brandului: de ce rămîn consumatorii fideli, unor branduri, toată viaţa. – Bucureşti : ALLFA, 2008. – 171 p.


Din practică, se ştie că mulţi sunt fideli unei singure instituţii pentru o perioadă lungă de timp. Chiar şi la începutul acestei cărţi se vorbeşte despre istoria unei relaţii client-organizaţie, motivele pentru care acesta este fidel unei cafenele, Starbucks, deşi clientul poate servi cafeaua bine merci şi la serviciu.
Nu toate relaţiile brand-client se stabilesc între consumatori şi instituţii. Anumite relaţii presupun prezenţa unui element-cheie care îl impresionează pe client. Mai există situaţii în care o afacere vinde altor afaceri şi în care relaţiile sunt create de exemplu între inginerii din construcţii şi companiile care produc beton, între managerii IT şi vînzătorii de software, între medici şi companiile farmaceutice etc.
Sunt 14 capitole în care autorul vorbeşte despre de ce consumatorii se „casatoresc” cu unele branduri; relaţiile brand-client: la ce anume trebuie să fie atente companiile; încrederea în brand; ataşamentul faţă de brand etc. La finalul cărţii sunt incluse două anexe: scalele de evaluare pentru potenţialul angajamentului şi scalele de evaluare pentru angajamentul clientului.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu