Predarea literaturii în şcoală presupune un efort pentru a pune în valoare specificul operelor literare.
Proverbul, fiind o specie literară, urmează să fie predat/studiat în baza unui model de lectură, analiză şi nterpretate. Proverbul asimilează o experienţă de cunoaştere şi un material lingvistic pe care le „ordonează în structuri proprii, specifice, realizînd o comunicare de un tip deosebit, cu efecte artistice” [Nicolae Constantinescu, Lectura textului folcloric, Bucureşti, Minerva, 1986, p. 6].
Lucrarea este elaborată în conformitate cu stipulările Curriculumului la limba şi literatura română şi este recomandată de către Ministerul Educaţiei şi Tineretului al Republicii Moldova spre utilizare în procesul educaţional.
Cartea are şase capitole: Consideraţii preliminare; proverbul în texte; ateliere de scriere; jocuri didactice; exerciţii, proverbul şi opera literară.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu