11.03.2011

Folclor literar pentru copii: clasele I-IV / F. Ancuţă, A. Arghirescu, I. A. Stănescu, ... – Bucureşti: Ştefan, 2005. – 124 p.

Obiceiurile şi tradiţiile unui popor sunt elemente specifice, ceea ce face unic fiecare cultură în parte. Cunoaşterea identităţii este un rău necesar, însă pentru acest fapt e necesar cunoaşterea folclorului de la o vîrstă frageră, fapt valabil şi în cazul poporului român. Astfel, lucrarea în cauză a fost alcătuită în scopul de a familiariza copiii cu folclorul românesc. După cum afirmă şi autorii cărţii – „am inclus în lucrare cîntece-formulă, create din dorinţa copilului de a influenţa apariţia unor fenomene din natură, recitativele-numărători, care mijlocesc desemnarea conducătorilor unui joc sau înlăturarea jucătorilor de prisos, proverbe, zicători şi ghicitori. În ciclul obiceiurilor tradiţionale româneşti, ce conţin o varietate de datini şi manifestări cu o amplă desfăşurare în viaţa satului, un loc deosebit îl ocupă obiceiurile de iarnă, prin intermediul cărora copiii au posibilitatea să-şi manifeste preocupările şi personalitatea specifică.”
Această carte este utilă tuturor celor interesaţi de folclor, inclusiv învăţătorii, care „pot găsi materiale ilustrative pentru temele de tratat la orele de curs, precum şi creaţii pentru îmbogăţirea repertoriului la diferite serbări şcolare.”

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu