12.10.2010
Raţiu, Iuliu. O istorie a literaturii pentru copii şi adolescenţi. - Ch. : Prut Internaţional, 2006. - 401 p.
În loc de introducere
Este bine de ştiut că dezvoltarea psihică intelectuală a copiilor se realizează îndeobşte datorită acţiunilor educative consecvente, organizate prin intermediul şcolii, al familiei şi, bineînţeles, un fapt cam neglijent, al literaturii.
Literatura pentru copii există încă de la ivirea mitului, îşi născoceşte şi diversifică necontenit formele, încărcătura, instrumentalizarea şi, lăudată sau ignorată de cartografii de specialitate, ea nu se ruşinează să ocupe, ca şi apa mărilor, o întindere mai mare decît continentele beletristicii adulţilor. Influenţa sa educativ-modalatoarie este atît de covîrşitoare, contingenţele de cititori atît de numeroase, - de fapt nu categorii, ci generaţiile înseşi în ansamblu şi succesiunea lor - încît manifestele pentru sau contra nu sunt în lutima instanţă decît risipă şi bizantizm.
(sursa imaginii: www.pronoi.md)
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu