28.02.2012

Felicitare de 1 Martie

De multe ori îmi puneam întrebarea care e semnificaţia zile de 1 Martie, ştiam doar că pe data de 1 Martie dădeam marţişoare şi flori fetelor şi femeilor, iar o bună perioadă de timp am avut impresia că 1 Martie e ziua femeilor, iar 8 Martie e ziua mamelor. Dar cînd am crescut mai mare am descoperit cu adevărat semnificaţia zile de 1 martie:
“Conform unui mit care circulă în Republica Moldova, în prima zi a lunii martie, frumoasa Primăvară a ieşit la marginea pădurii şi a observat cum, într-o poiană, într-o tufă de porumbari, de sub zăpadă răsare un ghiocel. Ea a hotărât să-l ajute şi a început a da la o parte zăpada şi a rupe ramurile spinoase. Iarna, văzând aceasta, s-a înfuriat şi a chemat vântul şi gerul să distrugă floarea. Ghiocelul a îngheţat imediat. Primăvara a acoperit apoi ghiocelul cu mâinile ei, dar s-a rănit la un deget din cauza mărăcinilor. Din deget s-a prelins o picătură de sânge fierbinte care, căzând peste floare, a făcut-o să reînvie. În acest fel, Primăvara a învins Iarna, iar culorile mărţişorului simbolizează sângele ei roşu pe zăpada alb” .
Şi acum cînd aţi aflat-o şi voi fie ca acest marţişor sa vă aducă, odată cu primele raze ale primaverii, multe realizări, îndeplinirea tuturor viselor, multă fericire şi numai bucurii. Din depărtări, pe aripi neştiute, purtat de un dulce şi mirific dor în cea mai minunată primavară mă îndreapt spre voi toţi cu cîte un Martisor!

Vă doresc tuturor o primăvară fericită!











Maria Bivol

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu