16.05.2011

Sgandăr, Claudiu. Enciclopedia de arte marţiale. – Bucureşti : Cartea de buzunar, s. a. – 284 p.


Artele marţiale sunt de origine orientală, şi presupun căutarea de către practicanţi a unui sens mai adînc decît simpla pregătire pentru o confruntare fizică.
Lucrarea cuprinde un dicţionar cu un număr considerabil de termeni specifici tuturor artelor marţiale, de la cele japoneze, mai cunoscute publicului larg (karate, judo, aikido, kung fu), pînă la cele „exotice”, cum ar fi cele indiene (kalaripayiat) sau malaieze (bersilat).
Autorul mai oferă informaţii despre principalele personalităţi ale artelor marţiale, întemeietorii de şcoli, fondatori de stiluri, scriitori, regizori sau actori care au contribuit la popularizarea artelor marţiale, practicanţi contemporani şi scurte biografii ale acestora, stilurile de arte marţiale, precum şi cele mai în vogă sisteme competiţionale internaţionale, cum ar fi: K1, Pride, Ultimate Fighting.

McEwen, W. Forţa brandului: de ce rămîn consumatorii fideli, unor branduri, toată viaţa. – Bucureşti : ALLFA, 2008. – 171 p.


Din practică, se ştie că mulţi sunt fideli unei singure instituţii pentru o perioadă lungă de timp. Chiar şi la începutul acestei cărţi se vorbeşte despre istoria unei relaţii client-organizaţie, motivele pentru care acesta este fidel unei cafenele, Starbucks, deşi clientul poate servi cafeaua bine merci şi la serviciu.
Nu toate relaţiile brand-client se stabilesc între consumatori şi instituţii. Anumite relaţii presupun prezenţa unui element-cheie care îl impresionează pe client. Mai există situaţii în care o afacere vinde altor afaceri şi în care relaţiile sunt create de exemplu între inginerii din construcţii şi companiile care produc beton, între managerii IT şi vînzătorii de software, între medici şi companiile farmaceutice etc.
Sunt 14 capitole în care autorul vorbeşte despre de ce consumatorii se „casatoresc” cu unele branduri; relaţiile brand-client: la ce anume trebuie să fie atente companiile; încrederea în brand; ataşamentul faţă de brand etc. La finalul cărţii sunt incluse două anexe: scalele de evaluare pentru potenţialul angajamentului şi scalele de evaluare pentru angajamentul clientului.